Voordat erkenning kan worden aangevraagd, draagt de Raad van Bestuur of directie van deze instelling eerst een gemandateerd beheerder aan. Als gemandateerd beheerder ben je de vaste contactpersoon van de praktijkinstelling voor de RSV en voor afstemming met de opleidingsinstelling. Je draagt onder andere zorg voor een correcte afhandeling van facturen, naleving van de erkenningseisen, voor de coördinatie bij een eventuele praktijkvisitatie en je hebt het overzicht van alle studenten en praktijkopleiders binnen de praktijkinstelling.

Een uitgebreide beschrijving van de eisen en verantwoordelijkheden van de gemandateerd beheerder is te lezen in de beleidsregel ‘Gemandateerd beheerder praktijkinstelling’.

Overzicht praktijkinstelling

Zodra je gemandateerd beheerder bent, kun je via je Mijn V&VN-account gebruikmaken van het ‘Overzicht per Praktijkinstelling’ voor gemandateerd beheerders. Hier kun je eenvoudig alle facturen en factuurgegevens inzien en heb je goed in beeld welke studenten en praktijkopleiders er binnen je praktijkinstelling zijn. Daarnaast is het overzicht handig voor als je wijzigingen wilt doorvoeren op het gebied van facturatie, zoals de adresgegevens of een kostenplaatsnummer.

Een uitgebreide handleiding over hoe je het overzicht gebruikt vind je hier.

Klik op onderstaande knop om het overzicht direct (na inloggen) te bekijken.

Naar Mijn V&VN

Overige wijzigingen

Voor wijzigingen die je niet zelf in het overzicht kunt doorvoeren, kun je de knop ‘Wijziging doorgeven’ in het overzicht gebruiken. De wijzigingen worden doorgestuurd naar het Verpleegkundig Specialisten Register en in behandeling genomen. Zodra de wijziging is verwerkt ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail.

Wijzigingen Gemandateerd beheerder

De procedure voor het wijzigen van de gemandateerd beheerder gaat als volgt:

  1. De Raad van Bestuur of directie van de zorginstelling stelt een (opvolgend) gemandateerd beheerder aan.
  2. Indien de opvolgend gemandateerd beheerder nog geen Mijn-V&VN account heeft kan deze hier worden aangemaakt.
  3. Na het indienen van de aanvraag wordt deze ter verificatie aan de Raad van Bestuur of directie van de praktijkinstelling voorgelegd.
  4. Na positieve beoordeling verwerkt de RSV de gemandateerd beheerder als zodanig in het systeem.

Let op: wordt de gemandateerd beheerder van zorginstelling gewijzigd die de GGZ 3-jarige praktijkopleiding verzorgd? Neem dan contact op via registers@venvn.nl.  

Wijzigen gemandateerd beheerder